Viziuni diferite: Cum îi "văd" fotoreporterii pe jucătorii de tenis

Treizecizero | 3 octombrie 2013

Fotograful tennis.com,Anita Aguilar, a fost meci de meci la US Open și a povestit, pentru site-ul citat, care sunt impresiile ei și îi vede pe tenismenii noștri preferați prin ochiul aparatului de fotografiat.

Fotografii au o viziune unică în ce-i privește pe jucătorii profesioniști de tenis. Au mereu cea mai bună poziție din arenă, îi văd de la câțiva metri distanță și îi studiază temeinic pentru sute și sute de fotografii. Evident, surprind detalii despre jucători pe care restul spectatorilor nu le văd. Și, în timp ce, fanii se uită la un meci pentru a vedea cine câștigă, fotografii se concentrează pe un singur jucător la un anumit moment dat, căutând expresii de stil, grație, frumusețe, emoție, efort și personalitate. Prin intermediul fotografiilor lor vedem jucătorii ”în formă pură”, în momentele în care sunt ”vulnerabili”.

Fotograful tennis.com,  Anita Aguilar, a fost meci de meci la US Open și a povestit, pentru site-ul citat, care sunt impresiile ei și îi vede pe tenismenii noștri preferați prin ochiul aparatului de fotografiat. E o perspectivă interesantă și mult diferită față de a unui jurnalist, dar care vine să confirme unele lucruri pe care le știam deja despre eroii noștri. Mai jos, ideile Anitei.

Serena Williams

„A devenit unul dintre personajele mele preferate. Intensitatea ei o face mereu interesantă. Între puncte merge lent, dar imediat ce punctul începe renaște brusc. Chiar dacă nu are o ținută perfectă, Serena își ține capul ca un membru al familiei regale. Îmi place să o pozez de aproape. În ochii ei se poate vedea efortul depus. Atunci când este în acțiune, îmi place modul în care Serena poate umple cadrul cu mișcarea sa.”

Roger Federer

„Lucrul pe care l-am surprins în timp ce îl pozam de aproape şi pe care nu l-am observat la TV este momentul în care „pluteşte” în aer. Când lovește mingea, pare că se desprinde de sol în slow motion și rămâne în aer. Acest lucru îl recomandă pentru prim-plan, pentru că se poate obține o perspectivă interesantă cu privire la cât de mult sare și la forma sa. Puteţi vedea într-adevăr geometria mişcărilor sale, cât şi fineţea acestora”.

Andy Murray

„Nu părăsesc cabina fotografului atunci când Andy joacă pentru că întotdeauna există ceva de surprins pe film. Trebuie să fii pregătit: el poate deveni agitat și instabil în orice moment oferind multă emoție. Este plăcut să îl fotografiezi. Face lucruri neaşteptate şi, chiar și atunci când aparatul este fixat pe el, este posibil să nu fie suficient de rapid pentru a surprinde ceea ce face pe teren. La un meci stăteam lângă un fotograf francez şi îl pozam pe Murray. Brusc, a băgat racheta în gură şi a muşcat-o. Celălalt  fotograf s-a uitat la aparat și a exclamat: „Oh, la, la!” Surpinsese momentul… M-am uitat în jos la aparatul meu şi am văzut că o ratasem…

„Când joacă, îmi place să privesc umbra lui Murray. E un tip foarte musculos şi arată ca o statuie romană. Puteți aprecia forma sa fizică privind umbra pe care o lasă pe teren.”

Maria Kirilenko

„Îmi place foarte mult. Când mă simt neliniștită, întrebându-mă dacă voi surprinde momente inedite într-o zi, mă duc la meciurile ei. Ea oferă ceva frumos de fotografiat și inspiraţie pentru tot restul zilei. Fizicul ei este incredibil, este într-o formă fizică impecabilă şi are o ţinută perfectă. „Desenează” linii mari. De asemenea, tot ceea ce face are stil, clasă, chiar și modul în care stă pe marginea terenului în pauză.”

Juan Martin del Potro

„Nu am fost un mare fan al lui până în momentul în care l-am văzut pe un teren la Roland Garros și l-am auzit cum lovește mingea – nu îmi venea să cred că a pierdut cândva un meci. De asemenea, nu i-am apreciat în mod corespunzător latura emoțională. Ceea ce am observat de atunci este modul în care relaționează cu mulțimea. Își mentine poziția o perioadă mai lungă de timp, ceea ce este foarte bine pentru fotografi. După ce a câștigat un meci, merge pentru o lungă perioadă de timp cu brațul ridicat sau își trage tricoul peste cap și menține poziția ca un copil. Poate să dureze și 10 cadre.”

Ana Ivanovic

„Foarte rar se întâmplă să îi faci o poză nereușită, chiar dacă nu este întotdeauna în cea mai mare formă, modul în care își rotește umerii impresionează… Ceea ce se observă este vulnerabilitatea din ochii ei atunci când joacă.”

Rafael Nadal

„Este similar cu Serena prin intensitate sa constantă. Îmi place imprimarea efortului pe toată fața, în ochi si buze. Acest efort îl face un model bun de fotografiat, însă este dificil să-l fotografiezi pentru că, de cele mai multe ori, pozele seamană. De câte ori nu am văzut brațul deasupra capului sau modul în care buza de sus se curbează  atunci când se pregătește să lovească cu dreapta? Fotografii caută mereu ceva neobișnuit la el, o lovitură pe care nu o realizează la fel de des.”

Feliciano Lopez

„Este un subiect preferat, nu atât pentru felul în care arată, ci pentru energia și forma sa. Am fost surprinsă de intensitatea lui. Fiecare punct i se citește pe față, ochi, gură și mâini. Privindu-l, ai senzația că Feli este model, cineva care arată bine atunci când pozează. În realitate este invers, el este un subiect în mișcare, iar conturul loviturilor este pitoresc.”

Camila Giorgi

„Este frumoasă. Alură atletică, energie și săritură înaltă atunci când loveşte mingea. Este foarte flexibilă pentru o persoană înaltă. Își aruncă mult piciorul imediat după ce servește și are mult balans în lovituri. Desenează linii lungi, ca un dansator. Este o prezență originală.”

Gael Monfils

„Există întotdeauna ceva de fotografiat și aproape niciodată nu există o decizie neinspirată în ceea ce privește momentul ales pentru a fi surprins pe film. Cel mai greu lucru de făcut atunci când joacă este să oprești aparatul pentru a lua o pauză. Ochii lui sunt foarte expresivi și relaționează bine cu spectatorii. Arată foarte bine în portrete, dar şi în fotografiile întregi care captează membrele sale lungi, ținuta atletică.”

Novak Djokovic

„E interesant datorită flexibilității sale. De multe ori, nu este în poziția optimă pe teren, dar își poate muta corpul foarte repede pentru a recupera. Este un subiect distractiv deoarece se mișcă în moduri surprinzătoare.”

Alexandr Dolgopolov

„Este visul oricărui fotograf. E unul dintre subiecții mei preferați pentru lucrurile pe care le poate face fizic. Săritura de la sol, modul în care își arcuieşte spatele și își întoarce corpul – este „omul de cauciuc”. Veți vedea de multe ori fotografii urmarindu-l atent la meciuri pentru că vă poate oferi ceva cu adevărat special, neobișnuit pentru a fi publicat sau păstrat în portofoliu.

Richard Gasquet

„De obicei îmi place să stau de-a lungul liniei de serviciu, astfel încât să pot vedea fețele jucătorilor când lovesc mingea. În cazul lui Gasquet trebuie să stau mai la distanță, spre colțul terenului, pentru a realiza acea fotografie întrucât face o mișcare amplă din umeri atunci când lovește cu dreapta.  Și în cazul lui Grigor Dimitrov situația este similară în cazul reverului sau cu o mână; este de necrezut ceea ce fac cu brațele și corpurile lor.”

 Fotografii: site-urile oficiale Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, US Open

Îți place?
Susține Treizecizero
Sprijinul tău e esențial ca să putem produce acest conținut. Susține-ne pentru un jurnalism de sport cât mai relevant și valoros!
Prin cont bancar:

IBAN RO51RNCB0079145659320001

Asociația Lideri în Mișcare,

Banca Comercială Română

Treizecizero.ro Abonează-te la 30-0+
Cele mai noi

Ploaia oprește iar un meci într-un moment favorabil pentru o româncă: Irina Begu avea minge de break la 4-6, 6-1, 1-0 în meciul cu Jasmine Paolini.