Madrid, ziua a 3-a | Ziua și critica. Djokovic: “Jucătorii trebuiau consultați!”

Adrian Țoca | 8 mai 2012

Interminabilul șir al diverselor plângeri din partea jucătorilor de top din circuit a continuat, la Madrid, și în a treia zi a turneului. Apărut în premieră în fața presei, după ce, cu o zi înainte, amânase o conferință de presă pentru că nu s-a simțit bine, liderul mondial Novak Djokovic a trecut și el la atac, reluând ideea lansată inițial de Nadal, aceea că jucătorii sunt deranjați că părerile lor n-au fost luate în calcul atunci când s-a decis instalarea atât de contestatei blue clay.

“Singurul lucru dezamăgitor e că decizia a fost luată fără ca jucătorii să-și dea acceptul. Eu nu am avut ocazia să testez zgura albastră înainte de a se lua decizia și, din câte știu, niciun jucător de top nu a făcut-o. Dacă nu aduci jucătorii de top să testeze terenul, iar ei nu ajung să-și dea acordul pentru noua suprafață, asta înseamnă ceva. Ar trebui să conteze cuvântul lor, și, din păcate, aici n-a fost cazul. Nu dau vina pe turneu, pentru că organizatorii încearcă să-și apere interesele lor. Dar ATP-ul ar fi trebuit să reprezinte mai bine interesele jucătorilor și să le apere. Acum lucrurile stau cum stau. Sper că nu vor fi accidentări și că vom avea cu toții o săptămână bună”, a fost declarația lui Nole, atunci când a fost invitat să-și spună părerea despre zgura albastră.

Întrebarea cu adevărat interesantă a venit la sfârșitul conferinței. Din păcate, Nole a evitat un răspuns tranșant.

Dacă, la sfârșitul săptămânii, voi, jucătorii de top, veți decide că nu vă place zgura albastră, veți începe presiuni pentru a obține întoarcerea la zgură roșie de anul viitor?

“Din ce știu, avem o înțelegere pentru un an (pentru zgura albastră). Vom vedea ce se va întâmpla la sfârșitul săptămânii”.

“Am uitat deja de înfrângerea cu Rafa”

Novak, care spune că se simte mai bine după indispoziția de ieri, spune că înfrângerea cu Nadal, de la Monte Carlo, e deja istorie. “Ținând cont de circumstanțe, cred că am făcut un turneu foarte bun la Monte Carlo. Am reușit să ajung în finală, învingând câțiva jucători foarte buni. Dar în finală n-am mai avut niciun fel de energie. Nadal a fost foarte puternic în acea zi, jucătorul mai bun. Am decis apoi să renunț la turneul de la Belgrad tocmai pentru a mă reîncărca în vederea seriei de turnee care ne așteaptă: Roma, Roland Garros, Wimbledon, Olimpiada  – toate, într-o perioadă foarte scurtă”.

Bonus: Un video interesant despre cum decurge o zi la Madrid pentru Novak. Nu vă imaginați că e prea spectaculoasă o “zi la birou” pentru un lider mondial. Obligații media, sesiuni de autografe, conferințe de presă, antrenament, alte declarații și tot așa. Hai să vedem:

Almagro: Terenurile sunt prea alunecoase

Calificat, cu ceva emoții, în turul doi, după 6-7, 6-3, 6-3 cu Santiago Giraldo, Nicolas Almagro a vorbit în cunoștință de cauză despre starea terenurilor. “Poziția mea este clară. Rolul unui Masters, în această perioadă a anului, este să îți dea șansa să te pregătești pentru Roland Garros. Nu poți să faci ce s-a făcut aici. Se alunecă prea mult pe terenuri. E o suprafață diferită, unică, care nu e folosită nicăieri. Suntem atât de aproape de Roland Garros încât am fi preferat să jucăm pe zgură normală. Terenurile nu sunt în cea mai bună condiție. Aluneci prea mult, să sperăm că nu vor fi accidentări. Ca să îți menții echilibrul, trebuie să faci un efort foarte mare. Dar Țiriac și Manolo Santana au vrut un teren albastru și îl avem. Au ales show-ul, iar noi trebuie să ne supunem”, a spus temperamentalul spaniol.

Serena, impresionantă în turul 1

Nicolas Almagro a fost cel mai important jucător intrat în luptă luni. Alte victorii, pe tabloul masculin, au fost obținute de Troicki, Youzhny, Harrison, Falla, Andreev, care l-a eliminat pe veteranul spaniol Juan Carlos Ferrero, și Garcia Lopez. Tot un spaniol, Daniel Gimeno Traver, l-a învins pe Victor Hănescu, cel care venise din calificări pe tablou, scor 7-6, 4-6, 6-3.

În aceste condiții, interesul mai mare a fost în dreptul meciurilor fetelor. Serena Williams a fost una dintre favoritele care au jucat azi, iar americanca a făcut un meci excelent, 6-3, 6-1 cu Vesnina, nepărând prea deranjată de aderența cu zgura albastră, într-un meci în care a trimis 40 de lovituri direct câștigătoare. “E abia turul 1″, a spus, deloc impresionată, Serena.

Campioana la zi, Petra Kvitova, și-a făcut și ea debutul, 6-2, 6-3 cu Erakovic, în vreme ce Angelique Kerber, una dintre marile revelații ale anului, a trimis-o acasă pe Venus Williams, 6-4, 6-1. Ceva mai greu a fost pentru proaspăta campioană de la Budapesta, Sara Errani. Italianca de 25 de ani și-a păstrat invincibilitatea pe zgură în 2012, an în care a câștigat trei titluri pe această suprafață, eliminând-o, în trei seturi, pe sud-africanca Scheepers. Meci foarte interesant în următoarea rundă: Radwanska – Errani.

Imaginile zilei

Un arbitru de linie a leșinat în timpul meciului dintre Guillermo Garcia Lopez și Marcos Baghdatis, provocând întreruperea meciului în setul 3. Îngrijorați, cei doi jucători au venit să se asigure că omul se simte bine. Ghinionistul oficial a fost înlocuit și transportat la spital.

Roger Federer, al cărui debut la Madrid va fi miercuri, a oferit una dintre cele mai spectaculoase imagini, la antrenamentul său de azi.

Rafa Nadal a lansat, printr-un eveniment organizat pe Santiago Bernabeu, meciul său demonstrativ, de pe 14 iulie, cu Novak Djokovic. Aici, alături de Jose Mourinho, antrenorul care a câștigat, recent titlul în Spania cu Real Madrid.

Bonus: Te-ai întrebat care e atmosfera la bufetul jucătorilor? Iată un video de la Madrid. David Ferrer, Juan Carlos Ferrero sau Ryan Harrison sunt printre cei care apar în imagini.

Îți place?
Susține Treizecizero