Lovitură de marketing: șampanie de lux pusă la rece pentru Federer

Adrian Țoca | 1 decembrie 2012

Federer ajunge astfel la un portofoliu impresionant de branduri de vârf. Printre sponsorii săi se mai găsesc nume ca Rolex, Mercedes, Gillette, Credit Suisse sau Nike. Ultimii îl plătesc și cel mai mult: peste 10 milioane de dolari anual. În fapt, totalul veniturilor numai din contractele deja semnate de RF trece de 30 de milioane anual.

Federer a semnat un nou contract de publicitate. Asta-i știrea pe care ați auzit-o cu toții în aceste zile. Nimic special, ați zice. Corect, până la un punct. Numai că afacerea are toate șansele să devină una de referință în istoria marketingului sportiv. 

Vineri, Moët & Chandon, unul dintre cei mai mari producători de șampanie din lume și un nume greu de tot în industria produselor de lux, a anunțat că Roger Federer este noul ambasador al brandului. Evident, suma n-a fost dată publicității. Nu oficial. Pentru că informații au “scăpat” pe piață. Iar Darren Rovell, unul dintre cei reputați jurnaliști pe partea de business a sportului, corespondent pentru ESPN și ABC News, le-a aflat și le-a pus cap la cap. Iar cifra este impresionantă. Roger Federer a semnat, conform surselor lui Rovell, un contract pe 5 ani cu Moët & Chandon, iar suma pe care o va primi depășește 30 de milioane de dolari! Cec-ul primit de la brandul francez de lux îl trimite pe Federer direct în istorie: deal-ul se califică printre cele mai mari contracte de publicitate din istoria sportului.

Afacerea este prima de real succes pe care Federer o reușește după ieșirea din imperiul IMG, despre care v-am mai povestit aici. Adăugăm la asta turneul din America Latină, care îi va aduce, numai pentru faptul că va intra pe teren în 6 meciuri demonstrative, 8 milioane de dolari, și avem imaginea unui început de iarnă destul de reușit pentru starul elvețian.

Moët & Chandon e un brand născut încă din 1743, care face parte acum din LVMH, formând alături de Louis Vuitton un formidabil imperiu pe piața de lux. Șampania franțuzească produce, anual, peste 26 de milioane de sticle și este, printre altele, provider-ul oficial de șampanie pentru Regina Elisabeta a 2-a a Marii Britanii. Dom Perignon este unul dintre brandurile cele mai renumite ale Moët & Chandon. M&C nu e la prima asociere cu tenisul, oferind șampania oficială și pentru Roland Garros, US Open sau Turneul Campionilor. 

Federer ajunge astfel la un portofoliu impresionant de branduri de vârf. Printre sponsorii săi se mai găsesc nume ca Rolex, Mercedes, Gillette, Credit Suisse sau Nike. Ultimii îl plătesc și cel mai mult: peste 10 milioane de dolari anual.

În fapt, totalul veniturilor numai din contractele deja semnate de RF trece de 30 de milioane anual. Însă, între iulie 2011 și iulie 2012 de exemplu, Federer a depășit 45 de milioane, la care se adaugă aproximativ 9 milioane câștigate din turnee, plus noul deal, anunțat azi.

Toate aceste contracte îl fac pe elvețian cel mai bine plătit jucător de tenis din lume și îl plasează pe locul 5 pe lista Forbes a celor mai bine plătiți sportivi din lume. 

Cine-l urmează în top pe Roger

În pofida problemelor economice de tot felul din ultimii ani, care au tras un pic în jos și piața marilor contracte de sponsorizare în sport, numele grele din tenis au continuat să atragă sume considerabile, profitând de pe urma personalității mai globale ca niciodată pe care și-a asumat-o tenisul în ultimii ani. Însă asta n-a făcut decât să mărească prăpastia la vârf dintre tenismanii de top și cei de la locurile 30 în jos. Bunăoară, cei mai bine plătiți 10 jucători din lume au atras împreună în ultimul an aproximativ 212 milioane de dolari, din sponsorizări, meciuri demonstrative, prezențe la evenimente și alte acțiuni de marketing.

În acest clasament al milionarilor, Federer este urmat de Nadal, cu aproximativ 32 de milioane, cele mai importante contracte fiind cele cu Nike, Bacardi, Kia, PokerStars, Richard Mille și Babolat. Pe locul 3 e Maria Sharapova, o veritabilă mașină de făcut bani, cu aproximativ 27 de milioane. În cazul Sharapovei, ea are un contract cu Nike pe 8 ani, pentru o sumă ce depășește 70 de milioane de dolari.

Pe locul 4 e Novak Djokovic, cu 19, 8 milioane, sârbul încercând să recupereze pierderile din perioada Sergio Tacchini și monetizându-și mai bine cei doi ani petrecuți pe primul loc în lume. Lista celor 10 e încheiată de Na Li, Serena Williams, Caroline Wozniacki, Andy Murray, Victoria Azarenka și Andy Roddick. 

La masa publicității, Federer este, așadar, campion incontestabil. Ultima mutare confirmă ceea ce unii dintre noi bănuiesc, adică faptul că elvețianul va deveni, cel mai probabil, un nume greu în business după ce-și va termina cariera. Dar va mai reuși el să-și facă rost de motive pentru cel puțin un toast Major în sezonul 2013? Șampania e deja pusă la rece.

Îți place?
Susține Treizecizero
Sprijinul tău e esențial ca să putem produce acest conținut. Susține-ne pentru un jurnalism de sport cât mai relevant și valoros!
Prin cont bancar:

IBAN RO51RNCB0079145659320001

Asociația Lideri în Mișcare,

Banca Comercială Română

Treizecizero.ro Abonează-te la 30-0+
Cele mai noi