Ne ducem pasiunea înainte. Purtăm tenisul mai departe. Trecem la noua imagine. La mulți ani, Treizecizero!

Adrian Țoca | 13 ianuarie 2017

La aniversarea a 5 ani, Treizecizero se pregătește de transformare.

„Măi, de fapt ce suntem noi? Suntem niște trubaduri și cântăm luptele băieților și fetelor ăstora, pentru că sunt curajoase”. Deschisesem un chat cu scopul de a aduna toate ideile de promovare a noului 30-0, iar Camelia nu a pierdut mult timp până să-și pună amprenta asupra discuției. Când chat-ul s-a extins cu mai mulți participanți și fiecare căuta o formă serioasă de a ataca problema, tot Camelia a intervenit nonșalant: „Auzi, dar nu mai bine dăm noi aniversarea sâmbătă, după ce se răcesc discuțiile despre tablourile de la AO? Sau poate mai la primăvară? Timingul e infernal și ce contează câteva luni în plus”. Pentru o secundă, m-am blocat. Apoi am izbucnit în râs, neînțelegând cum am putea muta o aniversare care ține, mhm, de ziua pe care, ei bine, o aniversăm. Discuția o aveam ieri cu Camelia, pe marginea unui anunț important pe care l-am pregătit pentru voi de ziua noastră.

Până la urmă, am izbândit: aniversarea a fost păstrată în siguranță la data ei originală. Adică 13 ianuarie, ziua Treizecizero. Azi împlinim 5 ani de la lansare. În 2012, Australian Open era de asemenea la doi pași distanță, Bucureștiul era la fel de întroienit, iar Bogdan șurubărea de zor, ca și acum, la ultimele detalii tehnice. Nu știam foarte multe despre drumul pe care urma să pornim, dar un lucru era sigur: trebuie scris din suflet. Va fi un proiect care să se distingă prin pasiune, care să ofere mai mult decât te-ai aștepta să primești, sau îl oprim și ne vedem de treaba fiecăruia.

Cinci ani mai târziu, ideea de la start nu s-a schimbat. Nu suntem cu mult mai numeroși, dar un pic mai înțelepți. Și neobosiți, gata de o nouă aventură, de o nouă etapă în această experiență care ne-a depășit toate așteptările.

Răspunsul la întrebarea „Ce pregătim anul acesta de ziua noastră?“ a venit ușor. De-a lungul timpului, Treizecizero a fost mereu interesat de design, înțelegând adesea să-l pună pe același palier de importanță cu conținutul, ca factor diferențiator. Ultima oară când ne-am împrospătat dramatic imaginea a fost în 2014. Cu un an mai devreme, instalasem în funcție și actualul logo. Dar pe măsură ce creșteam și învățam, și varietatea de rubrici, formate și idei a crescut, iar nevoia de a le aduna sub un concept unitar a devenit tot mai puternică. Însă discuția internă n-a fost niciun moment doar despre a schimba câteva culori și a face o reîmprospătare vizuală de rutină. Am simțit nevoia de ceva mai profund de atât, care să sublinieze dorința echipei de a rămâne mereu proaspeți, tineri și noi în ochii voștri.

Paradoxal, deși sunt probabil emoționalul acestui grup din spatele Treizecizero și Lead, sfârșesc mereu prin a fi cerebral în scris. Așa că o să detaliez cum am ajuns aici, care au fost etapele acestui proces de rebranding care se apropie acum de final și, mai important, care sunt intențiile noastre pentru viitor. Și o voi lăsa apoi pe Camelia să vă povestească despre partea nostalgică a acestei borne de #5ani.

[Deși e discutabil dacă n-ar fi mai interesant să-mi termin treaba aici cu câteva copy-paste-uri din discuția noastră internă despre care ar trebui să fie noua frază-cheie a 30-0 (cei mai atenți au observat, probabil, că m-am ferit întotdeauna să scriu 30-0, preferând Treizecizero. Ajungem și acolo). Remarcatele sunt: „Câștigi, pierzi, jucător te numești!”, „“De fapt, nu știu dacă noi țintim liniile. Ei, jucătorii le țintesc, noi încercăm să le împingem mai încolo un pic 😀 Uite, asta e avantajul nostru, că liniile noastre nu sunt fixe”, „Trebuie să fie în română copy-ul, nu?“ sau „LOL la citatul ăsta: „urâcioșii urăsc, câștigătorii câștigă”, în sfârșit, unul care merge tradus în românește” și altele asemenea].

Sunt multe reușitele care ne sunt dragi din acești cinci ani, dar e treaba voastră să alegeți ce considerați că a fost bun. Intenția noastră este să ne aplecăm mereu spre viitor. Să nu încetăm vreo clipă să ne preocupe planul pasul doi, ce urmează, care-i următorul lucru inteligent de spus sau de încercat în conversația despre tenis. Cum putem să ne îmbunătățim jocul, așa cum fac și jucătorii despre care scriem. În accepțiunea noastră, asta înseamnă să experimentăm, să nu ne fie teamă să spargem lucruri, să încercăm formate și să nu ne fie teamă să le abandonăm, chiar și atunci când au un succes moderat. Camelia a găsit un citat excelent pentru asta, din Ghepardul lui Luchino Visconti. „Trebuie să ne schimbăm pentru a rămâne la fel”. În versiunea noastră, ca să putem păstra aceeași stare Treizecizero pe care ați considerat-o bună, trebuie să ne adaptăm, să evoluăm permanent.

Am făcut un pas în spate, ca să vedem imaginea de ansamblu. Realitatea nefardată este că suntem un site de nișă care a găsit un succes (judecând după criterii subiective și obiective) pe o piață tulbure, anemică, periclitată, în care supraviețuirea nu e garantată. Proiectele de jurnalism bun supraviețuiesc din munți, în așteptarea unor vremuri mai bune. Modelele de business viabile sunt rare, dacă sunt. Ajutoarele sunt puține, obstacolele sunt cu ghiotura, regulile sunt nedefinite. Jurnalismul în sine duce o luptă de supraviețuire, atacat sau chestionat din toate părțile. Asta ne face să ne gândim în permanență la rolul, dar și la viitorul nostru ca produs media. Sau dacă ne mai permitem să ne vedem doar ca un produs media clasic, standard, așa cum am fost la lansare, adică un site care publică la intervale regulate un conținut sub formă de text, pe domeniul propriu, și se așteaptă ca publicul să vină acolo și să-l consume.

Răspunsul e că nu, nu ne permitem. Însăși supraviețuirea Treizecizero, la fel ca a oricărui alt brand media, ar fi pusă în pericol. În plus, credibilitatea pe care am primit-o de la voi ne obligă să contribuim mai mult la ecosistemul despre care scriem. În 2017, judecând după cum consumăm cu toții informația de acum, nu mai pare de ajuns să scrii texte și să lansezi formate și rubrici noi. Suntem, în jurnalism, pe teren necunoscut; un motiv în plus pentru o abordare ieșită din obișnuit. Ca să rămânem la fel, trebuie să ne schimbăm.

Mai clar. În 2017, Treizecizero nu mai poate fi doar un producător de conținut scris și atât. Păstrăm sufletul, și ăsta-i jurnalismul bun, conținutul solid, smart, interesant. Dar experiența și interacțiunea nu trebuie să se mai oprească acolo. La Treizecizero am avut mereu o legătură specială cu voi, cititorii. Din acest punct de vedere am fost norocoși. Acum vrem să o extindem, să ne conferim reciproc putere și îndreptățire. Să lucrăm împreună, dacă vrem să avem un impact, în zonele de interes comun, precum tenisul sau jurnalismul. Trăim vremuri complexe, în care nu poți să ceri sau să te plângi că ceva nu e în regulă. Trebuie să faci tu ceva.

Iar una dintre idei este să ne consumăm pasiunea pentru tenis și dincolo de laptop. Să găsim căi noi de a consolida interacțiunea cu voi. Să purtăm împreună tenisul mai departe. Aceasta e ideea-cheie nouă pentru care ne-am dorit o identitate mai clară, mai puternică, un site nou și de un stil vizual modern și energic.

Superba echipă de la agenția de branding Storience ne-a venit din nou în ajutor, după ce am făcut împreună identitatea Lead.ro și alte câteva proiecte. Primul pas a fost să vă consultăm pe voi. Un sondaj derulat printre abonații la Expresso, newsletterul Treizecizero, v-a întrebat cum ne vedeți, ce ne diferențiază față de alte publicații de sport și ce am putea face mai bine. Ne-am bucurat să vedem că lista de sugestii adunată din cele câteva sute de răspunsuri a fost foarte consistentă, cu multe dintre idei regăsindu-se deja pe lista noastră scurtă.

Apoi ne-am așezat la masă și am început să dăm răspunsul la întrebări precum cine ne sunt cititorii și ce-i adună la un loc. Care le sunt obiectivele și nevoile. Care-i scopul Treizecizero? Iar aici, unul dintre primele răspunsuri a fost că „să scriem despre sport așa cum ne-am dori să citim”. Ne definim prin dorința de a deveni un reper profesional, dar și un trendsetter. Am recunoscut că suntem ușor-activiști. Activiști pentru comportamentul decent în sport și în jurnalismul sportiv, unde e nevoie de respect pentru sportivi, cititori și jurnaliști deopotrivă. Ideea-umbrelă peste toate astea este că vrem să împingem lucrurile înainte. Și noi, și voi vrem să ne consumăm pasiunea pentru tenis în toate mediile, nu doar în fața laptopului. Facem mai mult decât să citim despre sportul acesta. Vrem să-l jucãm mai des, să-l privim mai proaspăt (producții proaspete, originale), să-l purtăm cu noi mai departe. Ca tenisul să rămână la fel de iubit în România, ca să fie chiar și mai popular decât este acum, simțim nevoia să rotunjim interacțiunea noastră cu tenisul. Dar și să punem umărul la viitorul lui, așa cum ne pricepem.

De aici am trecut la partea și mai plăcută: vizualul. Am avut de ales dintre patru propuneri gândite de Storience și n-a fost deloc simplu să renunțăm la trei din ele ca să desemnăm un câștigător. Dar până la urmă ne-am pus destul de repede cu toții în aceeași barcă, îmbrățișând identitatea care exprima cel mai bine unde vrem să ducem brandul de acum. Stilul vizual este, din punctul meu de vedere, absolut spectaculos, proaspăt și incredibil de motivant. Mai are o caracteristică: e ca o băutură de mare calitate, trebuie să-i dai un pic de timp ca să o înțelegi mai bine. Aș putea paria că unii dintre voi veți găsi dificilă ajustarea la noua identitate în primă fază, după care veți ajunge la concluzia că de fapt vă place incredibil de mult :-).

Dar mai bine o las pe Adriana Liuțe, managing partner la Storience, să vă spună povestea noii noastre identități vizuale:

„Noul logo Treizecizero e unul cu tâlc pentru iubitorii de tenis, pentru că vorbește despre curaj. În tenis se spune că „pictezi liniile” atunci când trimiți mingea pe liniile terenului sau aproape de linie, reușind winner după winner. Printr-o cifră 3 personalizată, în care poți ghici urma lăsată de minge lângă linia terenului, am surprins esența ideii de curaj.

Curajul celor de la Treizecizero, dacă ajungi să îi cunoști sau să îi urmărești, este ceva ce îți rămâne pe retină mult timp și te inspiră. Au construit o publicație de nișă în nișă, într-o lume în care jurnalismul generalist face eforturi mari să reziste financiar. Au mizat pe un scris curat, corect, pe standarde etice și profesionale, pe emoții pozitive, când puteau (dar n-au putut!) să parieze ca majoritatea pe clickbait și senzaționalisme. Au tot mai mult curaj să încerce formate noi – audio, video, multimedia, transmisii live din țară și de pe alte continente, comentarii de la fani transformate în benzi desenate. Sunt mereu cu un ochi la ce fac alții mult mai mari, cu echipe și finanțare incomparabile. Și își împing limitele fără să obosească – de cinci ani.

Culorile electrice pe care le-am ales toarnă energie peste curaj, pentru că fără energie curajul nu ajunge singur la destinație. Sperăm ca noua imagine 30-0 să-i bucure pe cititori”.

Așadar, ceea ce vedeți aici este nu doar noul logo al produsului nostru drag. Este o stare de spirit potrivită pentru noi. Este o umbrelă pentru toate lucrurile pe care le vom construi de aici înainte, în următorii ani, online și offline. Ca tenisul să rămână la fel de iubit în România, ca să fie chiar și mai popular decât este acum, simțim nevoia să rotunjim interacțiunea noastră cu tenisul. Dar și să punem umărul la viitorul lui, așa cum ne pricepem. Avem planuri captivante, pe care le veți vedea curând puse în practică. Prioritatea principală este să ne consolidăm conținutul și să continuăm să-l împachetăm într-o varietate de medii. Am crescut cu text, am trecut apoi în audio și video, am făcut un exemplar de colecție pe print. Vom continua să lansăm idei și produse noi și să experimentăm cu formate, medii și platforme. Apoi ne propunem să găsim noi moduri prin care să vă implicăm în ceea ce înseamnă Treizecizero. Suntem deja o familie –, noi cel puțin așa vă percepem. Cu resursele noastre și ale voastre, putem cu adevărat să facem o diferență, să avem un impact. Suntem o comunitate numeroasă, bine închegată, cu o voce puternică. Hai să folosim această voce puternică mai înțelept.

Ce urmează? Foarte curând, vă veți re-întâlni cu noul logo pe noua versiune a site-ului, o experiență mult îmbunătățită față de prezent, atât pe desktop, cât și pe mobile, acolo unde mulți dintre voi v-ați mutat. Avem gânduri mari și pentru mobile (auzim dorințele voastre în acest sens). Vom vorbi mai multe când veți vedea online noul Treizecizero, dar vă putem spune încă de pe acum că am îmbunătățit dramatic structura și navigarea site-ului, că pe homepage am adăugat un element de dinamism și că look-ul general a primit deja eticheta de „avangardist” din partea celor care l-au testat. Firește, am păstrat nealterat elementul atât de apreciat în actuala versiune a site-ului: experiența cititorului nu este afectată de bannere publicitare invazive sau de pop-up-uri dubioase. Paginile nu sunt gândite pentru click-uri. Ele rămân desenate cu unicul scop de a vă oferi sentimentul de liniște și de curățenie.

Aminteam mai devreme de cum am căutat noua frază cheie, tagline-ul Treizecizero. „Purtăm tenisul mai departe” înseamnă declarația noastră de intenții pentru viitor, speranțele noastre că vom ajuta în cât mai multe feluri tenisul românesc. Înseamnă că ne propunem să purtăm, adică să ducem vestea despre tenis, să-l explicăm, să-l promovăm și să-l încurajăm în moduri cât mai creative și originale. Îl purtăm, adică ne lăsăm – echipă și cititori – învăluiți și definiți de tenis. Îl purtăm în suflet, pentru că așa a început Treizecizero. Dintr-o pasiune.

E un moment foarte fain pentru noi. Îl sărbătorim azi, apoi de mâine începem noul capitol. Suntem incredibil de încântați de ce-am făcut până acum și, mai ales, de ce urmează să facem. Vă invităm să ne dați putere și în continuare. Purtăm tenisul mai departe. Despre asta este Noul Treizecizero.

Mulțumiri!

Adrian, Camelia, Andrei, Bogdan, Codruț, Diana.

Mulțumiri și îmbrățișări tuturor celor care au participat și contribuit într-un fel sau altul la existența Treizecizero.

 

Îți place?
2performant

Cele mai bune jucătoare de tenis sunt la Singapore. Cei mai buni generatori de vânzări online sunt în Affiliate Ranking by 2Performant

Cele mai noi