Fast
Noul 30-0

De ce s-a schimbat ce s-a schimbat pe 30-0

Adrian Țoca | 21 martie 2017

Zilele de când noul site este sus au fost un fel de test cu public: am corectat mare parte din bug-urile inerente, am ascultat feedback-ul vostru, am dat detalii în comunitate despre alegerile făcute. Între timp, precum jocul după mai multe antrenamente, site-ul a început să se lege 🙂 Iar feedback-ul primit de la voi este de măsură să ne valideze pasul îndrăzneț făcut. Mai avem de făcut retușuri și zilele următoare, de asemenea vom continua să ascultăm opiniile voastre. Și n-am terminat: cum mai spuneam, să ne uităm la noul site ca la un produs în continuă dezvoltare, căruia i se adaugă elemente, se îmbunătățește din mers. Care trăiește.

Pentru cei care au deschis mai târziu ecranele smartphone-urilor :), o recapitulare. Ce-i nou, de ce am schimbat și cum beneficiați voi de această schimbare.

Ce-i nou? Avem un logo nou. Am fost rugați să-l mai explicăm. Filosofia lui a fost despre curaj. Știm cum se spune: „pictezi liniile” atunci când trimiți mingea pe liniile terenului sau aproape de linie, reușind winner după winner. Printr-o cifră 3 personalizată, în care poți ghici urma lăsată de minge lângă linia terenului, am surprins esența ideii de curaj. Logo-ul face ușoară trecerea de la vechi la nou, e modern, rezistent trendurilor și spune bine povestea site-ului.

Avem un stil vizual absolut grozav: e proaspăt, e energic, construit pe liniile terenului de tenis și culori vii: albastru, de la marea majoritate a suprafețelor din tenis, verde, bineînțeles de la minge. Cum am ajuns la ele, ne-ați întrebat. Ei bine, nici n-am plecat 🙂 Sunt vechile culori 30-0, doar că noile nuanțe sunt mult mai spectaculoase. Vechile nuanțe ni s-au părut că încep să pară cam fade pentru ce încercăm să facem.

Tot nou este și 30-0.ro; dacă tot ne-ați botezat voi așa, ne-am gândit să vă oferim și această opțiune.

Și mai avem, firește, un redesign. Era și timpul, nu? Ajunsesem într-un punct în care ne simțeam un pic limitați de formatul vechi. În plus, numeroasele proiecte lansate între timp au venit cu lucruri bune, dar au pierdut un pic din coerența vizuală a site-ului.

Intern, aveam nevoie așa: de o mai bună structurare a conținutului; de o unitate vizuală; de formate editoriale noi, care să ne ajute să spunem poveștile tenisului mai bine; de o adaptare la felul în care consumați voi conținutul.

Pe toate le-am obținut regândind site-ul.

Bun. Dincolo de ce am avut noi în gând, hai să vedem ce aveți voi de câștigat. Iată doar câteva dintre idei (pe care, apropo, mulți le-ați cerut în mesajale voastre de-a lungul ultimilor ani):

– o mult mai clară structurare a informației. Categoriile sunt (și vor deveni și) mai bine organizate, informația este mai ușor accesibilă, din câteva click-uri. Pe măsură ce adăugăm și sortăm conținutul produs în cei cinci ani, veți putea accesa articolele în funcție de categorie, turneu, jucător, autor sau eveniment. În plus, totul e integrat; nu vor mai fi rubrici care să nu fie “legate” de site, rătăcite pe subdomenii. Unitatea vizuală contribuie la organizare.

– mai mult conținut. De acest avantaj ați avut deja ocazia să vă convingeți în aceste câteva zile, când ritmul de update a crescut, iar viteza s-a îmbunătățit și ea. Și încă n-am ajuns la un Slam 🙂

– mai multe opțiuni editoriale. Spre exemplu, formatul Fast își arată deja utilitatea; după câteva experimente, credem că, în sfârșit, i-am găsit forma potrivită. Încă n-am început să folosim toate variantele pe care le avem acum la dispoziție. De asemenea, Podcasturile au propria lor secțiune acum, și ne vom strădui să le acordăm mai mult timp.

– mai multe motive să intrați mai des pe site și să verificați homepage-ul. Nu vă bazați doar pe trimiterile din Facebook, nici noi nu ne bazăm doar pe el. Apar lucruri noi pe site, articolele se updatează, ați putea avea surpriza să le găsiți într-o versiune îmbunătățită. Homepage-ul e mult mai dinamic. E mereu ceva de verificat.

– mai mare atenție pe mobil. Majoritatea dintre voi ne citiți de pe un telefon. Noul 30-0 vine să accentueze atenția acordată acestui mediu. În viitorul apropiat, plănuim chiar să introducem un format gândit special pentru mobile.

– simplitate. Ca și până acum, nu am afectat cu nimic experiența lecturării unui articol. Remarcați, firește, absența, ca în întreaga istorie a site-ului, a bannerelor intruzive, a reclamelor ultraagresive, fără gust. Structura paginii de articol a rămas aceeași.

Bonus
Vă recomandăm să studiați și excelentul studiu de caz publicat de Storience pe marginea rebrandingului 30-0.

Credite
Agenția de branding Storience; Bogdan Gheorghe, LiveDesign

Resurse
Anunțul noii identități, Articolul cu detaliile despre lansare
Fakebook: ne-am luat un pic peste picior.
Podcast relansare: Camelia, Andrei, Adrian

În loc de concluzie

Să știți că tot ce facem, facem cu gândul la voi, cu gândul să vă facem mândri pentru că citiți și faceți parte din comunitatea unui site pe care-l vrem la standarde worldclass. Universul 30-0 se pregătește să crească, iar dacă va ajunge acolo unde-l vedem noi, va fi o reușită imensă a noastră, a tuturor. Ne vom convinge, din nou, că se poate construi ceva de la zero, doar cu pasiune, răbdare și muncă. Mai avem până acolo, iar un alt motiv pentru care ne-am desfășurat așa este și un fel de revoltă împotriva banalului, a plictisitorului, a lipsei de scop, a statului pe loc.

Suntem foarte emoționați, dar și încântați de etapa în care am ajuns, și de stadiul actual al 30-0. Site-ul s-a transformat într-un proiect matur, dar în pas cu timpurile, coerent și bine poziționat pentru viitor.

E bazat pe forța celor care-l citesc, pe sentimentul de apartenență la ceva special. E bazat pe oameni și pe dorința lor, a noastră și a voastră, de a avea lucruri bine făcute. Pe dragostea față de sport și de jurnalism. Apropo de “viitor”: e un termen tare, care poate să sperie. Dar dacă ni-l facem împreună așa cum simțim, nu poate fi altfel decât bun.

 

 

  • Airlight
  • Sorin G.

    Am vazut destule critici printre comentariile pe care am apucat sa le citesc.

    Sincer, sunt un om foarte sensibil la schimbari. Ma enerveaza orice modificari la chestiile cu care am de-a face zi de zi. Fie ca ele reprezinta vreo modificare in platforma pe care lucrez la lucru, fie grafica la vreun site pe care intru des, samd.
    Dar aici mi se pare totul foarte prietenos, culorile is faine, pur si simplu te simti bine cand intri , iar daca chestia asta vine de la un „dificil” ca mine, inseamna ca e de bine.

    Felicitari!

  • Emi Rof

    Nu-s fana mustarului, dar impreuna cu albastrul da bine, ce-i drept. La mine, afara de prima zi, totul a mers foarte bine. Per total arata excelent dpdv grafic, e clar ca acum site-ul are o personalitate mult mai bine definita, e un pas inainte. De continut nu mai zic, stie oricine. Si mi se pare imbucuratoare intentia de a fi diferit, chiar daca asta o sa va aduca si critici. Ce mai apreciez eu e ca se tot explica una alta despre schimbare, lucru rar.

    Nu stiu exact ce va propuneti, printre randuri rezulta ca va propuneti mai mult decat intuim noi. Sper sa fiti ajutati, inclusiv de catre noi. Si va tina puterile. Bafta! 😉

  • Dragos

    Repostez una din parerile pe care le-am expus cu vreo doua zile in urma, poate nu a iesit in evidenta: am observat ca la articolele Fast nu exista linkuri decat pentru articole Fast, si daca parasesc un articol principal ca sa citesc un articol Fast trebuie ori sa merg in pagina Home si de acolo unde vreau ori sa folosesc butonul back al browserului ca sa ma intorc la articolul principal. Cred ca ar fi bine daca la sfarsitul comentariilor (sau in lateral, cum considerati) ar exista si linkuri catre ultimele articole principale (la articolele Fast bineinteles, la articolele principale exista linkuri catre Fast…)